Een klacht indienen

Wat? 

Stad Roeselare wil goeie diensten leveren. Alle medewerkers zetten zich daar elke dag voor in.

Toch kan het gebeuren dat:

  • je niet tevreden bent over onze dienstverlening
  • er (misschien) een fout werd gemaakt

Verwittig de Stad

Als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw vraag of melding, dan is de eerste stap ons van je ontevredenheid op de hoogte brengen. zodat we de betrokken diensten hierover kunnen informeren. Misschien kan er nog worden bijgestuurd of kan er alsnog een oplossing worden gevonden.

Een formele klacht indienen

Heb je de Stad verwittigd dat je niet tevreden bent, maar blijf je het gevoel hebben dat jouw vraag of opmerking onvoldoende werd opgevolgd? Of ben je niet tevreden over de manier waarop dit werd aangepakt?

Dan is de tweede stap een formele klacht indienen via klachten [at] roeselare.be. Jouw dossier wordt dan gratis onderzocht door de klachtencoördinator.

Welke klachten worden niet aanvaard?

  • anonieme klachten
  • klachten over oude feiten
  • klachten over andere bevoegdheden of organisaties: provincie, gewesten, privé-organisaties, …
  • vragen voor bijkomende informatie

Wat gebeurt er met jouw klacht?

De klachtencoördinator gaat vertrouwelijk met jouw klacht om. Hij zoekt actief naar een oplossing. Daarvoor onderzoekt hij jouw informatie en die van de betrokken diensten. Hij zal dus zowel bij jou als bij de stadsdiensten de nodige informatie en standpunten opvragen.

Na het onderzoek ontvang je een gemotiveerd antwoord, een rechtzetting of een oplossing voor jouw probleem.

Ontevreden over de uitkomst?

Als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht door de klachtencoördinator, dan kan je als laatste stap jouw klacht gratis opnieuw laten onderzoeken door de Vlaamse Ombudsdienst.

Je kan de Vlaamse Ombudsdienst op verschillende manieren contacteren:

  • Stuur een e-mail naar roeselare [at] vlaamseombudsdienst.be of klachten [at] vlaamseombudsdienst.be
  • Bel het gratis nummer 1700
  • Stuur jouw klacht per post naar:
    Vlaamse Ombudsdienst
    Leuvensesteenweg 86
    1000 Brussel
x
Kan ik je helpen?
Bertje, chatbot van Roeselare. Kan ik je ergens mee helpen?