Roeselare lanceert Mijn Roeselare-profiel: de online plek om je meldingen aan de Stad op te volgen
Met 12.059 meldingen in 2022 is 1788, hét nummer voor de Roeselaarse dienstverlening, intussen een begrip. Nu gaat de Stad nog een stap verder: op Roeselare.be volg je voortaan de status van je meldingen op. Zo garandeert Roeselare een nog sterkere dienstverlening.
1788, het meldpunt van Stad Roeselare, bestaat 6 jaar. Deze verjaardag grijpt Stad Roeselare aan om uit te pakken met ‘Mijn Roeselare-profiel’. In dit gepersonaliseerde digitaal profiel, te vinden op roeselare.be, kunnen Roeselarenaars voortaan de status van hun 1788-vragen en meldingen live opvolgen. Ook kan je daar je gegevens aanpassen. Inloggen voor deze toepassing doe je met je identiteitskaart of itsme.
12059 meldingen in 2022
Op het unieke meldpunt 1788 kan de Roeselarenaar terecht met allerlei vragen, meldingen en suggesties over Stad Roeselare. Één centraal, gemakkelijk nummer zodat inwoners niet hoeven na te denken over welke dienst ze moeten contacteren. (Gratis) mailen, bellen, surfen, een WhatsApp-bericht sturen of even langsgaan aan het 1788-infopunt in ARhus: iedereen kan gemakkelijk een vraag stellen via een kanaal naar keuze.
1788 is intussen goed gekend in Roeselare, dat bewijzen de 12.059 vragen en meldingen die in 2022 binnenkwamen. Dat is een stijging met 6 procent sinds 2021. De meeste meldingen gingen over zwerfvuil en netheid, gevolgd door verkeerssignalisatie en schade aan het wegdek/voetpad.
In de toekomst wordt Mijn Roeselare-profiel nog verder verbeterd en uitgebreid, zodat dit profiel dé plek wordt voor jouw contact met Stad Roeselare.